• Home
  • V1
  • Columns
  • Cravatta Pelliano ziet kans in Facebook

Cravatta Pelliano ziet kans in Facebook

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Bernd Damme, oprichter en directeur van Eye-wear.nl haalde

met zijn webwinkel de afgelopen maand zo'n 6000 euro binnen via Facebook. Met zijn nieuwe kledinglabel Cravatta Pelliano verwacht hij tussen de 5 en 10 procent van de omzet te genereren via de social media site. Dat zegt Damme op Emerce.nl.

F-commerce noemt de ondernemer verkoop via Facebook. Op Emerce.nl zegt Damme dat hij denkt dat F-commerce binnen een jaar duidelijk op de kaart staat in Nederland. "Meer mensen zullen het gewend zijn. Al verwacht ik dat eerder een grote speler als Zalando dan een Wehkamp voor de doorbraak zal zorgen. Die eerste is in veel meer landen aanwezig. Wehkamp is wel groot, maar heeft bijvoorbeeld heel weinig likes op Facebook.”

In oktober lanceert Damme een nieuw mannenmodelabel, Cravatta Pelliano, met een pop-up store in Rotterdam. Het merk moet een combinatie zijn van Nederlands design en Italiaans vakmanschap. Naast Damme - die nog geschiedenis studeert en daarvoor een studie international business administration volgde - is Steijn Pelle oprichter van het nieuwe modemerk. Pelle kwam in Cambridge op het idee voor een label, toen hij per toeval bij een kleine kleermakerij terecht kwam.

Cravatta Pelliano
Eye-wear.nl
F-Commerce
Facebook