Emma Hill, creatief directeur van het Britse mode- en

accessoiremerk Mulberry, stapt op na onenigheid met het management over de creatieve en operationele strategie. Dat meldt Women's Wear Daily.

Hill trad in 2008 aan als creatief directeur van Mulberry. Daarvoor werkte zij voor Gap, Marc Jacobs en Chloé. Bij Mulberry werkte ze hard aan de uitbreiding van de ready-to-wear, schoenen, sieraden en accessoirelijnen. Haar tassen vernoemde ze naar beroemdheden als Lana Del Rey en Alexa Chung. Het werden meteen It-bags. Ook bracht ze meer vrouwelijkheid in de modellen, door het leer, de kleuren en de metalen details te verzachten.

Hill werkte onder voormalig CEO Godfrey Davis aan de snelle uitbreiding van Mulberry. Davis werd in maart 2012 opgevolgd door Bruno Guillon, toen de forse groei van het merk al tanende was. Inmiddels heeft het merk al twee keer een winstwaarschuwing gegeven.

Naar verwachting zal Mulberry een jaaromzet van 165 miljoen pond (194 miljoen euro) rapporteren, een lichte daling ten opzichte van vorig jaar, terwijl de brutowinst geschat wordt op 26 miljoen pond (30,6 miljoen euro) vergeleken met 25,3 miljoen pond vorig jaar.
 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN