• Home
  • V1
  • Columns
  • Crowdfunding voor duurzame winkelstraat

Crowdfunding voor duurzame winkelstraat

11 jun. 2013

Duurzame merken vergelijkingssite Rank a Brand start een

crowdfunding project. Het doel is met dit project meer duurzame winkelstraten in Nederland te krijgen. Op dit moment krijgt de non-profitorganisatie wel subsidie, maar er kan niet op worden gerekend dat dit ook zo blijft. Met dit project wil de organisatie een basis leggen van 10.000 euro via het crowdfundingplatform Oneplanetcrowd.nl.

Met dit bedrag kan de organisatie merken bereiken om hen te stimuleren duurzamer te werk te gaan en opener te zijn over hun duurzame prestaties. “Om op volle kracht ons werk te doen hebben we steun nodig. Met het doelbedrag van tienduizend euro kunnen we zeker honderd merken een jaar lang achter de broek zitten”, aldus oprichter Niels Oskam.

Ook wil de organisatie consumenten meer bewust maken van hun koopgedrag via de app, waar zo’n 6.000 merken een beoordeling hebben gekregen. Voor ieder bedrag dat gegeven wordt krijgt de investeerder een tegenprestatie. Deze bestaan bijvoorbeeld uit waardebonnen en kortingen bij duurzame merken als La Place, Mud Jeans en H&M. Bedrijven krijgen bij een grotere investering ook een tegenprestatie, zoals een analyse hoe het bedrijf de website communicatie kan verbeteren en een mogelijkheid tot linkbuilding.