Dagmar op AIFW
bezig met laden...
Met al dat inheemse modetalent zouden we haast vergeten dat de Amsterdam Fashion Week
bedoeld is als internationaal mode-evenement. Een element waaruit dat blijkt was de show van het Zweedse modemerk House of Dagmar, gesponsord door autofabrikant Volvo en het tijdschrift Marie Claire.De nieuwe collectie, voor zomer 2011, was opgebouwd in commerciële kleuren: zwart en goud, beige, geel en wit, aangevuld met het wat uitgesprokener marineblauw en roze. Commercieel was er met de collectie eveneens niets mis. Met Scandinavisch strakke lijnen, en alle kledingstukken die een retailer in zijn winkel moet hebben hangen: vlindertops, maxi-jurken, harembroeken, shorts, wat vestjes en truien en enkele basic-shirts in een voor Dagmar kenmerkende arty chique stijl.
Het merk werd gelanceerd in de lente van 2005 door de drie zusjes Kristina Tjäder, Karin Söderlind and Sofia Malmen. Het merk was een instant-hit in Europa, de VS en Azië en heeft inmiddels vele prijzen op zijn naam.