• Home
  • V1
  • Columns
  • Dante°6 begint met 40 verkooppunten

Dante°6 begint met 40 verkooppunten

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Bij een merknaam als Dante°6 (spreek uit als: Dante Says)

verwacht je iets dat leest als een roman. Dante Alighieri -naar wie het merk werd vernoemd- is namelijk een van de beroemdste schrijvers uit de Italiaanse middeleeuwen. Zijn meest bekende werk is het gedicht De goddelijke komedie (La Divina Commedia). Dat gedicht schetst niet alleen het middeleeuwse wereldbeeld, maar zijn reis door het hiernamaals is ook een verhaal over ontberingen en goddelijke liefde.

De ontstaansgeschiedenis van het merk Dante°6 is het vertellen waard. De oprichters wilden een merk brengen dat in elke collectie streeft naar een combinatie van betaalbare luxe, high fashion, draagbaarheid en vrouwelijkheid. Daarvoor haalde Petra Punt (achttien jaar ervaring in inkoop/sourcing) zijde uit Italië, cashmere uit Mongolië, en katoen uit het verre oosten. Voor zomer 2010 koos ze de stoffen in stoere vrouwelijke kleuren als dark shadow, sea en taupe gecombineerd met vergrijsde pastels waaronder blush en plum. Evelyne Brekelmans (vijftien jaar ervaring in design) verwerkte de materialen tot zijden tops en jurkjes, heerlijke luxe vesten, lekker zittende baggy broekjes, getailleerde jassen en gewassen leren jacks. In het eerste seizoen stapten al meer dan veertig winkels in om het merk te verkopen, waaronder L'altra Donna in Rotterdam, Centre Neuf in Amsterdam, House of Poems in Den Haag en Image in Utrecht. Een mooi begin. Voor een verhaal, maar zeker voor een kledingmerk.

Dante6