DBM wil Björn Borg kopen
bezig met laden...
De distributeur van Björn Borg, Dutch Brand Management (DBM), heeft een intentieovereenkomst
getekend met Detail Line voor de overname van alle Nederlandse Björn Borg-winkels.Detail Line was gedurende de afgelopen jaren franchisenemer van de Björn Borg stores en eigendom van Nico van Galen Last. Met de overname komen wholesale en retail in handen van één partij, waardoor op gebied van marketing en inkoop efficiënter zou kunnen worden gewerkt. René de Bruin, directeur/eigenaar van DBM, legt uit: “Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag.” Zo zal onder meer de communicatie naar de consument voortaan centraal worden aangestuurd vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam.
Voor het winkelpersoneel heeft de overname geen gevolgen meldt DBM in het persbericht. Wel worden de winkels in de loop van 2011 omgebouwd naar voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borg retailconcept.
DBM importeert underwear van Björn Borg, heeft de rechten van het design en de productie van de kledinglijn en distributierechten van de schoenen- en tassenlijn. Daarnaast organiseert DBM de activiteiten op gebied van marketing en sponsoractiviteiten van Björn Borg in Nederland. DBM heeft in Amsterdam een showroom met de Björn Borg collecties en een distributiecentrum van 3000 m2 in Tilburg. De oprichter van DBM, René de Bruin, is volgens Wikipedia sinds 2004 eigenaar van Björn Borg in Nederland. Daarvoor was hij al aan het merk verbonden als general manager in dienst van de toenmalige eigenaar Vilenzo.