• Home
  • V1
  • Columns
  • De Kardashians met Arcadia

De Kardashians met Arcadia

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Van realitysterren tot modeontwerpers: de Kardashian zusjes blijven hun imperium

uitbreiden. Met hun modelabel Kardashion Kollektion zijn ze nu van plan de rest van de wereld te veroveren en daarbij worden ze gesteund door niemand minder dan Britse retailmagnaat Sir Philip Green, topman van Arcadia - het moederconcern van ketens als Topshop, Miss Selfridge en Dotothy Perkins.

De zusjes Kim, Kourtney en Khloe, gaan hun label samen met hun licentiehouder Jupi Corp. en Green's Arcadia Group in dertien landen lanceren: van Groot Brittanie tot Kuwait, Turkije en Singapore. De lijn zal vanaf dit najaar in zo'n 250 Dorothy Perkins winkels verkrijgbaar en ook zullen er acht shop-in-shops in BHS warenhuizen worden geopend. Beide ketens zijn eigendom van de Arcadia Group. Voorts komen er franchisewinkels in Thailand, Qatar, Israel, Maleisië, Bahrain, Saudi Arabië, Verenigde Arabische Emiraten, Indonesië en de Filipijnen.

De uitbreiding komt op een moment van grote onzekerheid in de retail als gevolg van de mondiale economische malaise. Toch vormt dit geen belemmering voor Jupi Corp. "Retail is overal moeizaam," zei Jupi topman Bruno Schiavi in een interview met WWD. "De consument is slim. Je moet prijs-gericht zijn. Klanten willen diversiteit. Het draait om de presentatie van het hele plaatje, niet om het kledingstuk."

Schiavi en Green rekenen op de wereldwijde populariteit van Kim, Kourtney en Khloe, die in thuisland Amerika tanende is. Schiavi is echter optimistisch. In Amerika zal Kardashian Kollection, verkrijgbaar bij warenhuis Sears, in het eerste jaar naar verwachting zo'n 200 tot 300 miljoen dollar (162 tot 243 miljoen euro) genereren.

Arcadia
Dorothy Perkins
Kardashian Kollection
kardashion
Sir Philip Green