‘De P.C. Hooftstraat verloedert’
bezig met laden...
De kwaliteit van de P.C. Hoofstraat holt hard achteruit. Dat zegt Edward de Jonge Urbach
, eigenaar van multibrandstores Azzurro, Azzurro Due, Azzurro Kids en Azzurro Four, vandaag in De Telegraaf. Volgens de ondernemer verloedert de straat, omdat internationale namen zich niet bekommeren om de buurt, maar alleen om hun concept.“Het dorpsgevoel is weg,” aldus De Jonge Urbach. Volgens de detaillist zijn grote namen als Michael Kors, Carolina Herrera en Agent Provocateur - die binnenkort hun deuren openen in de beroemdste winkelstraat van Nederland - een goed visitekaartje voor Amsterdam, maar zorgen ze ervoor dat de straat verandert in een eenheidsworst. “Overal in de wereld zien de eigen winkels van de grote merken er hetzelfde uit. Ze werken als een magneetfunctie voor toeristen, maar voor de liefhebber is het aanbod slaapverwekkend. Dat doet niets af aan de producten, maar ze houden zich zo stijf vast aan hun concept waardoor er weinig ruimte is voor spontane initiatieven," aldus De Jonge Urbach in de krant.
Ook zorgen de vele verbouwingen door nieuwe winkelopeningen volgens de ondernemer voor onrust in de straat en leid dit tot veel klachten van consumenten.