• Home
  • V1
  • Columns
  • De waarde van het eerste Nationaal Modecongres

De waarde van het eerste Nationaal Modecongres

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Donderdag 22 november a.s. organiseert Modint voor de eerste keer een Nationaal

Modecongres. Het congres is bedoeld voor een brede doelgroep in de modebranche en daarbuiten. Waarom organiseert MODINT een modecongres en waarom is gekozen voor het thema Mode, waarde of wegwerpartikel?

Een goed congres inspireert, verbindt, geeft nieuwe inzichten en geeft antwoord op vragen die u als professional heeft. Daarbij is het prettig om een keer vanaf een afstand naar uw sector te kijken. In Nederland is nooit eerder een nationaal congres voor de modebranche georganiseerd. MODINT heeft de intentie om van dit modecongres een jaarlijks terugkomend fenomeen te maken. Een goede locatie is belangrijk. Daarom is bij deze eerste editie gekozen voor het fantastische nieuwe filminstituut EYE, dat die dag geheel in het teken van mode zal staan. U wordt ondergedompeld en meegenomen in de wereld van mode, zowel inhoudelijk als visueel.

Het thema
De modebranche is sterk aan verandering onderhevig. Dat is op zichzelf niets nieuws. Tegelijkertijd zal er altijd mode zijn en staat mode dicht bij de mensen. Het bepaalt voor een groot gedeelte iemands identiteit.
Maar er is momenteel veel aan de hand in de sector: bestedingen aan kleding lopen terug, consumenten hebben meer keuze in kanalen en momenten van aankoop en bij veel bedrijven lopen de omzetten terug.
Concurrentie komt uit nieuwe hoeken en ook uit andere sectoren. Daarnaast veranderen de spelregels ingrijpend. De vraag die tijdens het congres centraal staat is: wat is de waarde van mode en is mode nu een waarde of een wegwerpartikel? Op ieder terrein is sprake van nieuwe winnaars.

Wat betekenen al deze ontwikkelingen voor u als ondernemer? Hoe kunnen de nieuwe spelregels voor u omgezet worden in nieuwe kansen?

Het belooft een uniek en interessant congres te worden, dat u niet mag missen. Voor meer informatie en/of aanmeldingen verwijzen wij u graag naar www.nationaalmodecongres.nl.


Het programma op 22 november:

09:15 Ontvangst

10:00 Opening door Alphons Schouten, voorzitter MODINT, waarna dagvoorzitter Rens de Jong het overneemt en de sprekers introduceert.

10:15 The New Omni Channel World & The Vertical Supply Opportunities. Key note spreker: Marc McKeon, ceo V&D.

10:45 Trends & Consumentengedrag
Dr. Carl Rohde, cultureel-sociologisch onderzoeker en academisch trendwatcher

11:15 Pauze

11:30 Markttrends in de modesector
door Jonneke Heins, Research Consultant Fashion & Retail | Consumer Experiences GfK

11:50 Key note spreker: Professor Dany Jacobs, hoogleraar industriële dynamiek en innovatie aan de Universiteit van Amsterdam.
Forumdiscussie over het congresthema onder leiding van de dagvoorzitter met onder meer:
 Roland Kahn, ceo Coolcat, America Today en MS Mode
 Bob Bulder, directeur Just Brands (o.a. PME en Vanguard)
 Cécile Narinx, hoofdredacteur Elle
 José Teunissen, lector Artez
 Lucel van der Hoeven, directeur Modefabriek
 Mariette Hoitink, directeur/eigenaar HTNK

13:00 Lunch

14:15 Remco Vroom, director Mobile Augmented Reality van TAB Worldmedia, gaat dieper in op augmented reality via mobile telefoon.

14.45 Jan Willem Jansen van het Hoofd Bedrijfschap Detailhandel gaat in op het nieuwe winkelen, in het bijzonder op een pilotproject in Veenendaal.

15.15 Jorij Abraham van Unic BV, tevens mede-oprichter van de e-commerce foundation, presenteert de resultaten van een internationale e-commerce benchmark in de modesector.

15.30 Pauze

15.50 Terugblik en samenvatting door de dagvoorzitter

16:15 Afsluitende Key note: Harry Bruijniks, ceo van Euretco
 Wat kan mode leren van fast movings goods zoals food?
 Hoe krijgt mode een groter deel van de consumentenbestedingen?

16:45 Uitreiking 25 ste Grand Seigneur

17:00 Netwerkborrel

19:00 Einde congres
modecongres
Nationaal Modecongres