• Home
  • V1
  • Columns
  • Deens lifestyle merk opent nieuwe conceptstores. De 1e is nü Hoorn.

Deens lifestyle merk opent nieuwe conceptstores. De 1e is nü Hoorn.

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Het eigenzinnige Deense modemerk nü maakt sinds

de start in 1997 een sterke internationale ontwikkeling door. Het label, dat begon onder de naam staff, houdt consequent vast aan een onderscheidend design en doet dat ook in de nieuwe conceptstores. Gusta Bakker is al 5 jaar enthousiast ambassadeur van nü in Hoorn. Sinds kort heeft zij op een nieuwe locatie haar modezaak in lijn gebracht met het nieuwe internationale shopconcept van nü. Ook de overige franchiseshops in Denemarken, Noorwegen, Frankrijk en Duitsland zullen op termijn worden getransformeerd. Volgens de shopping filosofie van nü is de directe en prikkelende dialoog met de klant essentieel. Dit wordt op de winkelvloer vertaald naar een professio­nele, persoonlijke advisering en styling.

Consequent modehandschrift
staat voor een lifestyle die heel herkenbaar is door het gebruik van natuurlijke materialen en ingetogen kleuren. De indivi­duele items laten zich perfect met elkaar combi­neren. Dit natuurlijke aspect is vertaald naar materiaalgebruik en inrichting van de nü shop. Door het ‘7 items, 7 looks, 7 days’ concept creëert nü de mogelijkheid de klant nog meer aandacht en advies te geven. Ook de accessoires en hand­gemaakte sieraden zijn daarbij belangrijk. Volgens Gusta Bakker is nü mode voor stoere en zelfverzekerde vrouwen die een goed gevoel voor stijl hebben. Zij genieten van hun bijzondere nü look en willen zeker geen 13-in-een-dozijn-outfit.
“Onze nieuwe winkel moet dat beeld versterken”.

Front hanging
Een belangrijke vernieuwing in de winkel is de front hanging; men ziet meteen hoe een outfit zal staan. De indeling van de zaak in drie ruimtes is weloverwogen en maakt winkelen hier avontuurlijk en prettig. Voor de inrichting zijn natuurlijke stijlelementen, zoals grof hout, steen en ijzer gebruikt. Feitelijk heel basic, maar dan wel met een barokke spiegel als contrast. In het voorste gedeelte wordt ingespeeld op primaire wensen en de actualiteit, wat het wow-gevoel creëert. In het tweede deel van de winkel is er aandacht voor combinaties en verdieping van het modebeeld, waarbij de filosofie van nü duidelijk naar voren komt. Vervolgens kom je bij de basics en accessoires. “Heel belangrijk omdat dit mode items zijn waarmee je een outfit comple­et maakt en op smaak brengt. Zo nemen we onze klanten mee door de hele winkel en er is overal iets nieuws te zien”, stelt Gusta Bakker.

Aandacht, advies, styling
Dit najaar presenteert het merk nü home, een natuurlijke en stijlvolle nieuwe lijn interieur­accessoires. Met deze sfeervolle collectie in de nü look & feel ontstaat een compleet lifestyle concept. In de collectie zijn kussens, plaids, placemats, toilettassen en handdoeken te zien.

Bodewes
nubystaff
nu-woman