Dept Denim Department verdwijnt
bezig met laden...
Dept Denim Department, een zelfstandig denimlabel gaat vanaf april volgend jaar deel uit maken
van de collectie van modemerk Dept. Op Bread & Butter in Berlijn presenteerde het Nederlandse jeanslabel haar laatste collectie.Het denimmerk dat in 2009 werd gelanceerd, wordt geintegreerd met Dept. De merken willen hiermee de Dept collectie een sterker jeans-related karakter geven. Division manager van Dept en Dept Denim Department, Lydia Visser: "Met ingang van onze hoogzomer collectie kan een nog completer Dept beeld worden ingekocht. De diverse mogelijkheden die onze collectie biedt, worden alleen maar duidelijker door het integreren van de Dept Denim Department stijlen."
Nog een verandering bij het merk: vanaf 2012 gaat Dept van tien naar acht collecties per jaar. Daarbij zullen korte en lange termijn leveringen zitten. Visser: "Verspreid over het jaar wordt ook één item of een klein programma aangeboden dat binnen twee weken of direct leverbaar is." Met deze Dept Impulse collectie wil het merk inspringen op veranderingen binnen de markt en de omzetsnelheid van de retailers verhogen.