Design 'Oscar' voor Senz
bezig met laden...
Opnieuw een pretentieuze prijs voor de innovatieve paraplu's van het Nederlandse Senz.
Deze week heeft Senz in Hannover een iF Gold Award in de wacht gesleept. De stormparaplu werd met nog vijftig andere ontwerpen geselecteerd uit 2.808 inzendingen. Hiermee schaart Senz zich tussen succesvolle designmerken zoals Apple, Nokia, Porsche en Philips.Oprichters Gerwin Hoogendoorn, Gerard Kool en Philip Hess zien de iF Gold Award als kroon op hun werk. De drie oud-studenten van de TU Delft brachten in 2006 de stormparaplu op de markt. Het ontwerp won in Amerika de Gold International Design Excellence Award. In Europa werd Senz al geëerd met de Red Dot Designaward, de Dutch Design Award en het Franse Observeur designlabel. In oktober won Senz in Japan de Good Design Award 2008 en de Deshima Award voor de meest succesvolle Nederlandse productintroductie in Japan. Ook won het bedrijf vorig jaar de Design Management Europe Award voor de implementatie van de designfilosofie en designcultuur in de bedrijfsvoering.
Behalve met de prijzen gaat het ook met de verkoop van Senz paraplu's erg goed. In Europa, Noord Amerika en Azië zijn al 'honderduizenden' paraplu's verkocht. Het bedrijf is dan ook fors aan het uitbreiden. Dit jaar zal het personeelsbestand verdubbelen naar twintig man.