Desigual past kleur- en patroongebruik aan
bezig met laden...
Het managementteam van de Spaanse modeketen Desigual geeft aan dat ze het gebruik van felle kleuren en patronen terug dringen. Dit is van belang
voor de groei van het merk. Dit was tot nu toe het handelsmerk van het merk. Het aanbod werd de laatste paar seizoenen uitgebreid met verschillende collecties, namelijk een sportieve lijn en een eigen parfumlijn. Dit schrijft Retaildetail.De Spaanse modeketen Desigual gaf in mei aan de ambitie te hebben om aan het einde van het jaar 500 winkels geopend te willen hebben. Op die manier zal het streefdoel van 25 procent groei per jaar worden gerealiseerd. Van januari tot september 2014 heeft Desigual 71 winkels geopend, waardoor ze nu wereldwijd 475 winkels heeft.
Deze groeiplannen zijn mogelijk doordat de Franse investeringsmaatschappij Eurazeo eerder dit jaar met 285 euro in Desigual investeerde.
Desigual heeft in de eerste negen maanden van 2014 een omzetstijging van 19,3 procent gerapporteerd. De totale omzet is dan 740,6 miljoen euro. Dat heeft het merk te danken aan de grote expansie naar Tokio, Hongkong, Rio de Janero, São Paulo, Florida en New York.