DHL Express biedt nieuwe B2C dienst aan
Door FashionUnited
bezig met laden...
Klanten van DHL Express kunnen hun zendingen vanaf vandaag
direct bij consumenten laten afleveren. Daar fabrikanten en groothandels steeds meer direct willen verkopen via internet, lanceert het bedrijf een nieuwe bezorgdienst, DHL FOR YOU. Vanaf 1 juni kunnen zij met deze dienst consumenten in Nederland beter bedienen.DHL FOR YOU werd deze week geïntroduceerd tijdens een exclusief evenement voor bloggers in de DHL Express Terminal in Utrecht. Met DHL FOR YOU mikt de pakketbezorger op webwinkels met 10 tot 100 pakketten per dag. Het introduceren van de nieuwe service komt mede voort uit een stagnerende B2B markt. Binnen de B2C markt ziet het bedrijf echter wel een flinke toename in het aantal zendingen. Dit is mede te danken aan de komst van webshops, waardoor afleveringen in de expresmarkt steeds meer van winkel- en bedrijfsadressen verschuiven naar consumentenadressen. DHL FOR YOU vormt hiermee de schakel tussen DHL Express en Selektvracht, en speelt in op flexibele verzendingen voor webwinkels die de ene dag 10 pakketjes versturen en de andere dag 100.
Om beter in te spelen op de wensen van de klant, die steeds hogere eisen stelt aan tarieven, kwaliteit, flexibiliteit én service introduceert DHL Express een aantal services: levering de volgende werkdag (ook ’s avonds en op zaterdag), vier afleverpogingen, afleveren op de gewenste locatie en een gemakkelijk retourproces. Op termijn zal het daarnaast voor de ontvanger mogelijk zijn om behalve de bezorgdag ook de bezorgtijd te selecteren.
DHL Express