Dorhout Mees bij Festina Lente Fashion
bezig met laden...
Na als ontwerpster bij labels als Bruuns Bazaar, Tommy Hilfiger,
en Circle of Gentlemen te hebben gewerkt komt Esther Dorhout Mees nu met haar eigen collectie: Dorhout Mees.Dorhout Mees is een vrouwelijk label gelardeerd met wat nonchalance. Qua prijsniveau bevindt het zich net onder het hoogsegment. Dorhout Mees combineert high fashion met meer commerciële items en basics met een twist. De eerste collectie, Medusa, is een cruisecollectie en op het moment te zien in de showroom van Festina Lente.
De collecties van Dorhout Mees bevatten 35 tot veertig items per seizoen en zijn opgebouwd uit drie delen: high fashion, commercieel en basis. Tussencollectie Medusa is te bekijken tot in september/oktober de S/S 2011 collectie van Dorhout Mees wordt gepresenteerd. Festina Lente mikt met het label op winkels als SPRMRKT, De Bijenkorf en Maison de Bonneterie.
Andere labels die op het moment in de showroom van Festina Lente te zien zijn zijn Oskar Fitts, Femke Agema en Eleonore de Ruuk. “Wij richten ons vooral op jonge of nieuwe labels. Het criterium is dat er potentie in het label moet zitten en de ontwerpers beseffen dat ze naast ontwerper ook ondernemer zijn. Wij begeleiden ze in het opzetten van hun label met pr, maar ook zakelijk, creatief en met het verschaffen van informatie over productie en sales. Het is een intensieve samenwerking met een persoonlijke benadering”, laat Lizzy Peters van Festina Lente weten.