Imagostylist Dyanne Beekman en haar partner – voormalig

topman van C&A - Frans ten Berge hebben vanmorgen in Broek op Langedijk hun nieuwe digitale fashionconcept gepresenteerd: Modeveiling.nl.

Modeveiling.nl is een modeveilingsite speciaal voor winkeliers. Retailers kunnen hun overtollige voorraad uit de winkel via de webshop aan consumenten aanbieden: dat gaat anoniem en kost hen 90 eurocent per kledingstuk.

De startprijs van het artikel bedraagt 10 procent van de consumentenprijs: zo wordt bijvoorbeeld een Levi’s spijkerbroek aangeboden voor 10 euro. De hoogste bieder gaat met het item naar huis en betaalt 4,95 'veilingkosten', verzending is gratis.

Op Modeveiling.nl worden alleen A-merken aangeboden, zoals Filippa K, Lanvin, Levi’s, Hugo Boss, Turnover, Christian Dior, Chanel en Stella McCartney.

De nieuwe site gaat maandag 17 december om 10 uur ‘s ochtends live; nieuwsgierige consumenten en winkeliers kunnen vast de homepage bekijken.

Later deze week volgt een uitgebreid artikel over de lancering van onze verslaggeefster ter plaatse.