• Home
  • V1
  • Columns
  • Eerste brandstore Sam Friday

Eerste brandstore Sam Friday

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Het in december opgerichte merk in intimate apparel, Sam Friday, opent eind april haar

eerste brandstore in de Leidsestraat in Amsterdam. Door het interieur, de frisse uitstraling en de laagdrempeligheid, willen de eigenaren de winkel onderscheiden van andere boudoir-boutiques of lingerieketens.

Het merk werd opgericht door twee mannen, Edwin Junge en Maarten Uttien. “Lingerie in Nederland is of heel goedkoop of heel duur,” zegt Junge. “Daar tussen zit weinig. We merkten dat veel vrouwen daarom op internet lingerie bestellen bij buitenlandse merken als Victoria’s Secret.”

Bij de lancering van het merk was Junge al optimistisch. “Sam Friday is modisch en niet heel duur. Een bh verkopen we al vanaf 24 euro.” Hij ziet ruimte voor een modisch merk in Nederland. “Veel lingerie is oubollig en suf. Wij noemen Sam Friday dan ook geen lingerie maar intimate apparel.” De collectie bestaat uit producten waarvan zij geloven dat mannen hier graag vrouwen in zien.

In de eerste Sam Friday winkel wordt naast undies, bh’ s, boxers en tops ook sweatpants, hoodies, en sleepshorts verkocht. Junge: “We werken niet via retailers. In een winkel met goedkope lingerie zijn we te duur, en voor de echte boudoirs te goedkoop. Bovendien bestaat onze collectie uit broekjes en bh’s die allemaal bij elkaar passen. Mixen en matchen is belangrijk, dat kan niet als een retailer niet onze hele collectie heeft.”


Sam Friday