• Home
  • V1
  • Columns
  • Einde eigen label Hadac

Einde eigen label Hadac

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Retailserviceorganisatie Hadac gaat zich meer toeleggen op het delen van kennis en informatie,

gezamenlijke inkoop en centrale betalingen. Een meerderheid van de leden heeft ingestemd met de plannen van het bestuur. Dat betekent dat er een einde komt aan de ontwikkeling van het private label Les Bleus.

De zomercollectie voor 2012 wordt nog wel uitgeleverd, maar een collectie voor de volgende winter zal er niet meer komen. “De mandaatverplichting van het eigen merk, dat onderdeel uitmaakt van het lidmaatschap, legde een te groot beslag op de leden,” zegt Allard van Etten, directeur van Hadac. “Ook bleef het resultaat te ver achter. De huidige marktomstandigheden vragen nu meer dan ooit om maximaal rendement. Ons eigen merk leverde hierin onvoldoende bijdrage.”

Hoewel het afgelopen jaar was ingezet op groei van het eigen merk door uitbreiding van het aantal leden en verkooppunten, kwam dit door de huidige marktontwikkeling onder druk te staan. De verwachting van Hadac is dat dit niet op korte termijn zal veranderen.

De samenwerking van Hadac met Deco bevalt volgens de organisatie goed. Momenteel verzorgt Decobrand & retailmanagement alle betalingen voor de leden van Hadac. Hadac gaat onderzoeken of er mogelijkheden zijn om als groep aan te sluiten bij Deco. Door de Hadac-leden is hier positief op gereageerd.

HADAC
Les Bleus