Elsien Gringhuis en meer Dutch Eco Fashion in Parijs
Door FashionUnited
bezig met laden...
Green Orange, het Dutch Eco Fashion gelegenheidscollectief
dat gaat exposeren tijdens Pret-a-Porter Paris september groeit. Meer merken hebben zich inmiddels aangesloten, waaronder Elsien Gringhuis en Malou Sebastiaan. Van 3 t/m 6 september 2011 geven 20 Nederlandse merken hun28 visitekaartje af als onderdeel van het Green Orange paviljoen. Paris, here we come!Elsien: “Ik heb nog nooit eerder deelgenomen aan Pret-a-Porter Paris, dit is voor mij de kans om mijn werk over de grenzen bekend te maken en te verkopen. Ik vind het Green Orange project geweldig. Nederlandse ontwerpers kunnen het zich vaak niet veroorloven om een beursdeelname zelf te financieren, een samenwerking komt als geroepen. Ik vind het belangrijk om te laten zien dat het ook in eco fashion toch echt gaat om creatie. We maken mooi werk, en toevallig is het ook duurzaam.”
Stephan Waals is mede-eigenaar van Wave-Up, het Nederlandse bureau dat samen met het ministerie van Economische Zaken dit project op poten heeft gezet: “We zijn ontzettend blij met alle merken die meedoen. Stuk voor stuk zijn het echte visitekaartjes voor Nederlands design. We gaan echt een statement maken: niemand kan om Green Orange heen.”
Van 3 t/m 6 september staat het Green Orange paviljoen (150 m2) in de sector ‘So Ethic’ op de Pret-a-Porter Paris. De volgende merken doen tot nu toe mee: Van Markoviec, Elsien Gringhuis, Malou Sebastiaan, Rianne de Witte, MLY, Merunisha Moonilal, Jannissima, Ineke Otte, Elvira Vroomen, Lointz, Barbara Munsel, Eco Couture, Alchemist, Daniela Pais, Inti Knitwear, Michael van der Meide, Intoxica, Kymm bags, Catta Donkersloot en Suite 69.
‘Green Orange’ is een initiatief van Wave-Up, de Amsterdamse vertegenwoordigers van Franse modevakbeurzen. Voor meer informatie over het project, kijk op de website van Wave-Up.
waveup
wave up