De Etam Group heeft in de eerste helft van 2012 een lichte

omzetstijging in Europa geboekt van 0,5 procent naar 592,7 miljoen euro. De totale groepsomzet daalde met 7,6 procent. De nettowinst bedroeg 7,8 miljoen euro, vergeleken met 1,2 miljoen euro gedurende dezelfde periode vorig jaar. Vooral het merk 1.2.3. van de Franse mode- en lingeriegroep toonde verbetering. "In Europa zijn we erin geslaagd het resultaat, ondanks de economische crisis, fors te verbeteren, door marges de prioriteit te geven in plaats van omzet," zegt Etam topman Laurent Milchior.

China, daarentegen, zag zijn omzet met 14 procent dalen terwijl operationele kosten juist stegen. Het land vertegenwoordigt 36 procent van Etam's totaalomzet. Het bedrijf kampt met stevige concurrentie van modeketens als H&M die Chinese winkelcentra hebben veroverd met eigen winkels, terwijl Etam zich vooral heeft geconcentreerd op het shop-in-shop concept in ruim 3.200 warenhuizen.

"Chinese vrouwen voelen zich op het moment aangetrokken tot Westerse mode, terwijl wij als lokaal merk worden beschouwd omdat we al sinds 1994 actief zijn in China," aldus Milchior.

Etam verwacht dat China mogelijk in de tweede helft van het jaar ook een negatief effect zal hebben op de operationele marges.
 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN