Evenement met jonge modemerken
bezig met laden...
Acht startende modemerken en designers uit de omgeving Den Haag bundelen
hun krachten. Tijdens het evenement Pop Up Fashion gaan de merken en ontwerpers voor één dag ‘warenhuis spelen’. Martijn Thé van modemerk Hollund: “We profiteren van elkaars netwerk.”Hangar36, een design bolwerk van bedrijven uit de creatieve branche, wordt op 11 december getransformeerd tot kledingwinkel voor jonge modemerken. Vanaf twaalf uur ’s middags kan er gekocht worden van de merken Ongetemd, Man des Dorfes, Dutch-S, Hollund, Marloes Kroeze, LimitedTshirts, Monique Poolmans, Studio Codex en Louisiana. Na zeven uur ’s avonds organiseert Pop Up Fashion een after shopping borrel met akoestische jazz en Balkan muziek. De dames van Disko Trashko zullen gaan draaien uit hun iTunes platen collectie.
“We hebben besloten dit te organiseren, omdat we op zoek waren naar een laagdrempelige en leuke manier om in contact te komen met mensen die ons merk nog niet kennen,” zegt Martijn Thé. Thé is samen met Elles Lanfer oprichter van damesmodemerk Hollund. Voor hun collectie haalde het duoinspiratie uit Nederlandse folklore en Scandinavisch design.
Toen Thé ontdekte dat ook andere jonge merken behoefte hadden aan exposure, kwam hij op het idee om samen een event te organiseren. “Op die manier kunnen we allemaal van elkaars netwerk profiteren. Zonder een groot budget kunnen we voor de eerste editie toch veel mensen bereiken. Daarnaast werkt het tot nu toe erg inspirerend om ervaringen met andere ondernemers en ontwerpers uit te wisselen.”
Hoewel de eerste editie van Pop Up Fashion nog moet plaatsvinden, is de organisatie al bezig met een tweede editie in het voorjaar. Thé: “We willen ons steentje bijdragen aan het modeklimaat in Nederland en in Den Haag in het bijzonder.”