• Home
  • V1
  • Columns
  • Eyelove stopt 'name dropping'

Eyelove stopt 'name dropping'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Eyelove stopt met het gebruik van de bedrijfsnaam Hans Anders in reclames. Dat is de uitkomst van

een kort geding dat woensdag diende in Rotterdam. Optiekketen Hans Anders had onder meer bezwaar gemaakt tegen de slogan: 'Hans koopt zijn bril voortaan ergens anders' die door Eyelove werd gehanteerd.

Eyelove is een nieuwe formule die goedkope brillen verkoopt via automaten in vestigingen van drogisterijketen DA. Eyelove is opgericht door Rien van der Ent en John Keijsers, die voorheen directeur was bij Hans Anders. In folders en huis-aan-huisbladen ter promotie van Eyelove verwijst Keijsers naar zijn dertig jaar ervaring bij de concurrent.

Hans Anders stapte naar de rechter, omdat het bedrijf de campagne van de nieuwe concurrent misleidend en verwarrend vond. Eyelove past nu de reclamecampagne zo snel mogelijk aan en ontloopt daarmee een dwangsom.

In een persverklaring zegt Eyewish-directeur John Keijsers: “Wij zijn tevreden met de afspraken die we met Hans Anders hebben gemaakt. De verwijzing naar Hans Anders is vooral bedoeld om klanten te laten zien dat onze brillen niet alleen goed en goedkoop zijn, maar dat we veel verstand hebben van brillen.”

eyelov
Hans Anders