• Home
  • V1
  • Columns
  • Fairchild Fashion Media koopt bloggersnetwerk

Fairchild Fashion Media koopt bloggersnetwerk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Het Amerikaanse mediabedrijf Fairchild Fashion Media (FFM),

een dochteronderneming van uitgeverij Condé Nast, heeft Fashion Networks International (FNI) overgenomen. Onder FNI valt het bloggersnetwerk Nowmanifest, dat maandelijks 1,2 miljoen unieke bezoekers trekt. Dat meldt WWD. De overnamesom is niet bekend gemaakt.

FNI werd vorig jaar opgericht door Christian Remröd en modeblogger Elin Kling als overkoepelend bedrijf voor Nowmanifest en het tweejaarlijkse tijdschrift Industrie Magazine. Onder het bedrijf vallen de modeblogs van Kling, Bryanboy, Rumi Neely, Derek Blasberg en Anna Dello Russo. Laatstgenoemde maakte vorige week bekend in zee te zijn gegaan met de Zweedse moderetailer H&M voor een accessoirescollectie.

Gina Sanders, CEO van FFM, laat weten enthousiast te zijn over de overname. “Deze overname benadrukt onze missie om een insiders perspectief te leveren aan de wereldwijde modegemeenschap,” aldus Sanders.

Remröd blijft aan als managing director van NowManifest en Kling blijft het blog Style by Kling voeren. Onder FFM vallen onder meer WWD, Style.com, Footwear News en Men’sWeek.

Lees hier meer over Nownmanifest, Elin Kling en andere modebloggers en hun rol in de modebranche.

Anna Dello Russo
Bryanboy
Conde Nast
Elin Kling
fairchild fashion media
modeblog
nowmanifest