• Home
  • V1
  • Columns
  • Fashion Business Club ‘van Tokyo naar New York’

Fashion Business Club ‘van Tokyo naar New York’

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

In 2012 zijn er grote veranderingen geweest bij Fashion Business

Club. Na een samenwerking van bijna twintig jaar zijn de wegen van Karel Burmanje en Herman Knaap gescheiden. Fashion Business Club – met de merken Humberto, Falabella, Maxim B en bedrijfskleding – wordt door eigenaar Burmanje alleen voortgezet, op een prachtige nieuwe locatie.

Het nieuwe pand van Fashion Business Club bevindt zich op steenworp afstand van het vorige gebouw, aan de New Yorkstraat 46 te Lijnden. Hier worden de labels vanuit verschillende showrooms verkocht, die elk een uitstraling hebben gekregen.

De drie merken zijn ook vertegenwoordigd tijdens de Modefabriek op 22 en 23 januari, voor Maxim B de primeur. “Deze nieuwe collectie is jong en casual met onder meer polo’s, chino’s, truien en blazers,” aldus Burmanje. Het label is vernoemd naar zijn zoon Maxim, sinds kort ook werkzaam bij Fashion Business Club. Humberto is het allround confectielabel van Humberto Tan – “die de kleding overigens ook altijd zelf draagt” – en Falabella brengt goed geprijsde modische colberts, kostuums en kasjmiermantels onder het motto ‘design for men’ en opereert daarnaast als private label. De collecties worden in huis ontworpen en hebben elk hun eigen labelmanager: Paul Labots voor Humberto, Bardo Jacobs voor Falabella en Peter Zijlstra voor Maxim B.

De grote bedrijfskledingtak wordt geleid door Frank Bijloos. Fashion Business Club kleedt talloze bedrijven in Nederland en in Italië, van luchthaven- tot hotelmedewerkers. “Grote kracht is ons never out of stock programma,” legt Burmanje uit. “Dat betekent dat we alle maten standaard op voorraad hebben. Colberts en pantalons zijn te mixen en matchen in verschillende maten en kleuren. Zo kunnen wij een nieuwe medewerker die morgen moet beginnen direct van passende bedrijfskleding voorzien. Service is essentieel, want in tegenstelling tot modecollecties die tweemaal per jaar worden uitgeleverd, gaat bedrijfskleding 365 dagen door.”

www.fashionbusinessclub.com

Fashion Business Club