• Home
  • V1
  • Columns
  • Fashion in the City award uitgereikt

Fashion in the City award uitgereikt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Amsterdam International Fashion Week biedt behalve aan de

officiële deelnemers van deze modeweek ook aan anderen de gelegenheid om ‘iets met mode’ te doen.

Zo hebben Heineken en Boomerang Create een catwalkmoment gecreëerd voor nieuw modetalent. De bierbrouwer riep als sponsor van AIFW onder het motto ‘Fashion in the City’ontwerpers op zich door Heineken te laten inspireren. De twintig beste creaties werden tijdens de opening van het inofficiële gedeelte van de modeweek, Fashion Week Downtown, in Heineken the City geshowd. De jury onder leiding van ontwerper Bas Kosters wees daarna het beste jonge talent aan. Winnaar van de twintig deelnemers werd Marielle van de Gouw uit Rumpt met haar streetwearcollectie. Kosters: “De keuze was snel en heel duidelijk gemaakt, de creatie van Marielle is fris, streetwear en Heineken.” Van de Gouw mocht een cheque van 1000 euro mee naar huis nemen.

Heineken the City is een beleveniswinkel waar bezoekers geïnspireerd raken door de ‘Heineken way of life’, bestaande uit vier pijlers: Fashion (mode), de Refreshing Sounds Studio (muziek), Tickets & Travel (reizen en evenementen) en de Beershop (biergerelateerde producten). Daarnaast zijn er drie moderne Boardrooms die worden verhuurd aan gasten die behoefte hebben aan een inspirerende omgeving voor hun meetings.

Heineken zet overigens niet zijn eerste schreden in de modewereld. Afgelopen twee jaar ontwierpen topontwerpers Daryl van Wouw en Bas Kosters een op Heineken geïnspireerde collectie. Heineken is dit jaar voor het tweede jaar sponsor van de AIFW.

heineken - the city