Fashioncheque reikt TMO Innovatie Awards uit
bezig met laden...
Fashioncheque heeft onlangs de Innovatie Awards 2012
uitgereikt aan studenten met de beste Fashion-Business-plannen van de Hogeschool voor Modemanagement TMO. De meest kansrijke concept waren volgens de modebon Vote! en Queen of Green.Het concept Vote! kreeg een onderscheiding voor hun plan om een webshop te openen die naast een basiscollectie ook een special verkoopt die wordt afgestemd op basis van stemmen die consumenten kunnen uitbrengen op de website. Om het speciale ontwerp ook snel te kunnen leveren, hebben de studenten door slimme beslissingen te maken in het productieproces een manier bedacht om de levertijd zo kort mogelijk te maken. Om dit relatief dure project te kunnen financieren, willen de studenten naast de webwinkel ook een shop-in-shop bij de Bijenkorf openen.
Ook het concept Queen of Green ontving een TMO Innovatie Award. De studenten hebben een plan gemaakt om gedragen kleding te gaan innemen en hergebruiken voor een nieuwe collectie. Met het puntensysteem dat de studenten hebben verzonnen, zouden ze volgens de jury op een slimme manier consumenten aan zich kunnen binden. De fysieke winkel waar de gerecyclede ontwerpen verkocht worden, willen de studenten gebruiken als tentoonstellingsruimte voor lokale kunstenaars.
De winnaars ontvingen een Fashioncheque ter waarde van 50 euro. Jan Meerman, voorzitter van CBW-Mitex en TMO, liet in een verklaring weten onder de indruk te zijn van de innovatieve plannen van de studenten. “Zij hebben aangetoond feeling te hebben met de nieuwste ontwikkelingen: niet de ondernemer, maar de consument bepaalt wat er wordt ingekocht. Deze consument wil het verhaal achter het product horen en stelt het erg op prijs als de regio betrokken wordt in de ontwikkeling van het kledingstuk,” aldus Meerman.