• Home
  • V1
  • Columns
  • Fashionmash naar buitenland

Fashionmash naar buitenland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Op het online winkelplatform, geïnspireerd op de film The Social Network, kunnen

consumenten aangeven of een kledingstuk ‘hot’of ‘not’ is. Volgens de oprichters van de websites Shoemash.nl, Bagmash.nl en Fashionmash.nl, gaat het een nieuwe trend worden. De Nederlandse modewebsites gaan binnenkort ook online in Amerika, Engeland en Duitsland.

De ondernemers achter de modemash- websites haalden hun inspiratie uit de film The Social Network. “Facebook-bedenker Mark Zuckerberg breekt in de film zijn hoofd over Facemash,” vertelt Melvin Bostelaar van het modebedrijf. “Op onze website zien bezoekers steeds twee producten. Consumenten kunnen de artikelen, bijvoorbeeld schoenen, aanmerken als ‘hot’ of ‘not’. Hierdoor leidt de mash-machine de bezoeker altijd naar de ideale schoen.”

Favoriete kledingstukken kunnen aangeschaft worden in verschillende webshops, bijvoorbeeld van Wehkamp of Asos. Ook kunnen de items gedeeld worden via social media.

Het bedrijf geeft aan de drie mash-websites binnenkort ook in het buitenland te lanceren. Bostelaar heeft het over Amerika, Engeland en Duitsland. Wanneer de sites daar in de lucht gaan, is nog niet bekend.

Bagmash
Fashionmash
Shoemash