• Home
  • V1
  • Columns
  • Fast Retailing's GU naar Europa

Fast Retailing's GU naar Europa

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

GU, het lager geprijsde zusje van Uniqlo, wil naar Europa. Moederbedrijf Fast Retailing heeft een overzeese expansie aangekondigd.

De modeketen begint volgend jaar met winkelopeningen in Hongkong, Zuid-Korea en Zuidoost Azië en zal in de daaropvolgende jaren ook zijn debuut in Europa en de Verenigde Staten maken. Dat meldt Reuters.

GU heeft 270 winkels in Japan. In september vorig jaar opende het bedrijf zijn eerste buitenlandse vestiging in Singapore. Komende herfst gaan de eerste twee winkels in Taiwan open. “We gaan vanaf volgend jaar uitbreiden in Azië en, als alles goed gaat, betreden we binnen enkele jaren ook de Europese en Amerikaanse markt,” aldus CEO Osamu Yunoki tegen de nieuwssite.

Yunoki zei dat de belangrijkste voorwaarde om de moordende Westerse markt te kunnen trotseren is om er eerst voor te zorgen dat GU’s merkidentiteit zeker is gesteld en het bedrijf winstgevend is in niet-Japanse Aziatische markten.

GU is momenteel goed voor 7 procent van de totale omzet van Fast Retailing, dat ook Westerse merken als Theory en Comptoir des Cotonniers in zijn portfolio heeft. Groei van de tienerketen is essentieel voor het modeconcern om zijn doelstelling om tegen 2020 een jaaromzet van 5 triljoen yen (36 miljard euro) te rapporteren en daarmee Inditex, H&M en Gap van hun troon af te stoten als grootste kledingfabrikanten ter wereld te behalen. Naast buitenlandse expansie mikt GU ook op verdubbeling van zijn winkelnetwerk in Japan.

Fast Retailing
GU
Uniqlo