Om het vijftienjarig bestaan van de Baguette te vieren, heeft Italiaans modehuis Fendi

een online pop-up boetiek geopend. De winkel staat geheel in het teken van het populaire tassenmodel, dat door Silvia Venturini Fendi ontworpen werd en dankzij de serie Sex and the City cult-status bereikte.

Het aanbod bevat onder meer een lijn T-shirts en sjaals met schetsen van de tas door Karl Lagerfeld, Fendi's ready-to-wear ontwerper. Ook is er een doe-het-zelf pakket waarmee je je eigen Baguette kunt versieren met borduurwerk. Voorts zijn er naast vintage Baguettes ook honderd geometrische ontwerpen uitgevoerd in gestreept canvas met leren bies.

Afgelopen juni begon de 'Baguette operatie' - zo genoemd door Fendi topman Pietro Beccari - met de publicatie van een boek gewijd aan de beroemde tas en een reeks evenementen in Fendi boetieks en winkels zoals 10 Corso Como in Milaan en Colette in Parijs. Op de site is ook een film te zien, 'The Art of Embroidery', die in samenwerking met kunstenaar Maurizio Anzeri werd gemaakt.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN