• Home
  • V1
  • Columns
  • Financieel succes FNG Group mede door Expresso

Financieel succes FNG Group mede door Expresso

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De groei in retail van FNG group is mede gerealiseerd door uitbreiding via de acquisitie van Nederlands damesmerk

Expresso en door opening van nieuwe winkels. De FNG Group, ook bekend van onder andere Fred & Ginger en Claudia Sträter, heeft het afgelopen boekjaar een omzet behaald van 150 miljoen euro. Dit maakte het bedrijf vorige week bekend tijdens de jaarresultaten. De omzet van het boekjaar 2012-2013 bedroeg 91,1 miljoen euro. Dit is een stijging van 60 procent.

Expresso werd vorig jaar overgenomen door FNG Group, omdat het bedrijf in Nederland met meerdere modeconcepten in de markt wilde staan, net als in België. Hoeveel geld FNG heeft neergeteld voor Expresso is niet bekend. Het bedrijf liet wel weten dat de omzet van de hele FNG Group na de acquisitie steeg tot meer dan 125 miljoen euro op jaarbasis. Met de aankoop van Expresso heeft FNG nu meer dan 800 medewerkers, 125 eigen winkels en 30 shop-in-shops.

Door het financiële succes van het afgelopen boekjaar wil FNG Group nieuwe samenwerkingen met nieuwe ontwerpers aangaan. CEO Dieter Penninckx meldt: “We hebben meer schaalgrootte en meer mogelijkheden om de praktische kant van een collectie te organiseren. Daarmee kunnen we creatief talent meer kansen geven. Iedereen weet dat het vandaag niet gemakkelijk is voor ontwerpers.” Bij de jaarresultaten werd bekend dat de eerste nieuwe samenwerking met modeontwerper Tim van Steenbergen zal zijn.

Expresso
FNG Group
Tim Van Steenbergen