De Calida Group, bekend van de lingeriemerken Calida en Aubade, heeft een omzetgroei

gerapporteerd van 5,9 procent in het eerste half jaar van 2011. Wanneer de inkomsten echter worden omgerekend naar Zwitserse frank, daalde de omzet met 2,7 procent tot 94,6 miljoen Frank. Netto-winst groeide wel flink; met 85,1 procent van 4,7 naar 8,7 miljoen frank.

Vooral het luxe lingeriemerk Aubade deed het goed. Het merk leverde 2,4 miljoen frank meer op, en groeide met 8,9 procent. Calida, dat dit jaar 70 jaar bestaat, groeide met 4,1 procent. Volgens de Calida Group was de omzetgroei vooral gegenereerd uit de eigen winkels.

"De positieve trend zet onverminderd voort in de eerste zes maanden van 2011," zegt CEO Felix Sulzberger optimistisch. Het bedrijf zet dan ook in op internationale uitbreiding en sloot lease contracten af voor de opening van nieuwe Aubade boetieks in Londen, Kopenhagen, Brussel, Monaco en Neurenberg. Nieuwe Calida winkels openen dit jaar in Brussel en Amsterdam.

2010 was voor het Zwitserse bedrijf een recordjaar. Het bedrijf behaalde de beste resultaten sinds 1987, het jaar waarop Calida naar de beurs ging. De brutowinst steeg vorig jaar met 17,7 procent naar 24,6 miljoen Zwitserse Frank. De omzet steeg naar 213 miljoen, een stijging ten opzichte van 2009 van 5,8 procent. In 2009 leed het bedrijf nog 39 miljoen verlies.


 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN