• Home
  • V1
  • Columns
  • Franse webshop Jeanstory overgenomen door Sojeans

Franse webshop Jeanstory overgenomen door Sojeans

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

In juli lanceert de Franse webshop Jeanstory een Engelse en

Duitse versie van haar website. De overname door concurrent Sojeans, eind 2012, heeft waarschijnlijk alles met deze plotselinge expansiedrift te maken.

Sojeans is een andere grote Franse spijkerbroekenwebsite die in het buitenland flinke voet aan de grond heeft. Sojeans werd in 2010 opgericht door Sébastien Méjean en Raphaël Madar. De webshop zag begin 2012 het levenslicht en werd in één keer in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië, Spanje en België gelanceerd.

“De website van Sojeans hebben we expres tegelijk in meerdere landen tegelijk gelanceerd, want daardoor hebben we in elk land een gelijk ervaringsniveau”, aldus Madar. “Deze ervaring kunnen we nu aanwenden om ook de Jeanstory-websites internationaal in de markt te zetten.” Madar wijst erop dat beide ‘winkels’ een ander segment van de spijkerbroekenmarkt bedienen. Sojeans is gericht op de segmenten prêt-à-porter en premium, terwijl jeanstory een meer vooruitstrevende collectie heeft met ‘pure en duurzame’ merken.

“Op dit moment is 45 procent van onze activiteiten internationaal”, vertelt Madar. “Op ons hoofdkantoor in Parijs werken we met een tiental nationaliteiten. Daarmee wil ik aangeven dat we onze ‘grenzen’ letterlijk en figuurlijk nog lang niet bereikt hebben. Er zijn nog tal van interessante markten voor ons, zoals Scandinavië, Polen en Rusland.”

Madar bevestigt dat de omzetvewachting voor 2013 de 15 miljoen euro nadert, waarvan 3 of 4 miljoen van Jeanstory. In 2012 behaalde Sojeans een resultaat van 5 miljoen euro. Binnen vijf jaar moet het bedrijf een jaarlijkse omzet van honderd miljoen euro gaan generen.
Jeanstory
Raphaël Madar
Sébastien Méjean
SoJeans