• Home
  • V1
  • Columns
  • Freshjive start anti-branding campagne

Freshjive start anti-branding campagne

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Na 21 jaar neemt het contraversiele streetwear label Freshjive

bewust afscheid van het allom bekende trademark logo. Het merk verwijdert de merknaam en het logo van alle producten, websites en marketinguitingen. Wat rest in een leeg vak met een witte rand.

Rick Klotz, creatief brain achter Freshjive begon het streetwear label in 1989. Freshjive was jarenlang synoniem voor design en innovatie op streetwear gebied. Het merk kenmerkte zich door de provocerende communicatie-uitingen op t-shirts en de ‘world problems’ marketingcampagnes.

Met de anti-branding campagne wil Klotz terug naar ‘pure’ Freshjive producten. Producten die worden gekocht om hun eigenschappen of vormgeving. Klotz; ‘Men moet Freshjive dragen omdat ze de collectie mooi vinden of de kwaliteit kunnen waarderen, niet omdat het Freshjive label in de kraag zit’. De collecties blijven wel onder de naam Freshjive verkocht worden, het is alleen nergens terug te vinden.

Freshjive is een van de eerste modemerken die een anti-branding campagne start. Volgens velen is branding van levensbelang, consumenten hechten er waarde aan en geven grof geld uit aan merknamen. Het de-branden van Freshjive past perfect in de tegendraadse filosofie van het label.

Freshjive