G-III nieuwe eigenaar van Vilebrequin
Door FashionUnited
bezig met laden...
Vilebrequin, het Franse badmodemerk bekend om zijn kleurrijke
prints, is overgenomen door de Amerikaanse G-III Apparel Group. G-III heeft het luxemerk voor 85,5 miljoen euro overgenomen van het in Nederland gevestigde investeringsfonds Fashion Fund I BV. Volgens de overeenkomst zal G-III voorts nog maximaal 22,5 miljoen euro betalen op basis van behaalde financiële doelstellingen over de komende drie jaar. De uiteindelijke koopsom zou dus 108 miljoen euro kunnen bedragen."De kans om een vooraanstaand luxemerk zoals Vilebrequin over te nemen komt niet vaak voor," zegt G-III Apparel Group topman Morris Goldfarb. "Wij geloven dat dit een heel sterk merk is en zijn van plan wereldwijd meer verkooppunten toe te voegen, en ook het huidige assortiment van heren badmode, accessoires en resort-wear uit te breiden."
Roland Herlory, voormalig directeur van Hermès, treedt vanaf 1 september aan als topman van het merk. In een interview met Women's Wear Daily zei Herlory dat hij van plan is het merk uit te breiden met meer verkooppunten, een breder assortiment en de ontwikkeling van de vrouwenlijn. Vooralsnog bestaat de omzet voor 95 procent uit badmode voor heren, met een klein assortiment bikini's en badpakken dat nu nog alleen in Europa beschikbaar is. "Damesmode is een belangrijk gebied dat nog moet worden uitgebreid," aldus Herlory.
Vilebrequin genereerde vorig jaar een omzet van 45,1 miljoen euro, met name in Europa en de VS. Het in St Tropez opgerichte merk heeft inmiddels 185 boetieks en shop-in-shops wereldwijd, waaronder zes verkooppunten in Nederland en veertien in België.
G-III
Vilebrequin