De Amerikaanse kledingproducent G-III Apparel Group Ltd. heeft in het vierde kwartaal een

nettowinststijging van 57,3 procent naar 7,9 miljoen dollar (6,2 miljoen euro) geboekt dankzij forse omzet bij alle merken die het bedrijf voert. De netto omzet steeg met 27,5 procent naar 375,3 miljoen dollar (292,9 miljoen euro), meer dan het bedrag van 360,2 miljoen (281,2 miljoen euro) dat analisten hadden voorspeld.

Als gevolg heeft het bedrijf, dat eigenaar van licenties is voor merken als Calvin Klein, Tommy Hilfiger en Nine West, de prognose voor het volledige boekjaar omhoog bijgesteld. G-III verwacht nu een netto jaaromzet van 64,3 miljoen tot 66,4 miljoen dollar (50,2 miljoen euro tot 51,8 miljoen euro).

"We blijven kracht zien op veel gebieden, waaronder sportkleding, jurken, pakken, teamsporten en tassen, en ook bij onze Wilson Leather winkels," zegt G-III topman Morris Goldfarb. "We zijn op dit moment bezig met onze lange-termijn strategie voor Vilebrequin. We hebben aanzienlijke investeringen in dit bedrijf gedaan en zullen dat de komende paar jaar blijven doen. Ik ben overtuigd van de mogelijkheden voor Vilebrequin." G-III nam vorig jaar het Franse badmodemerk Vilebrequin over voor 85,5 miljoen euro.
 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN