G-Star lanceert online wereldkaart met samenwerkingspartners
bezig met laden...
Het jeansmerk G-Star heeft een wereldwijde sourcing map gelanceerd.
De online kaart laat 27 partners zien, met wie het jeansmerk de afgelopen heeft samengewerkt en die samen meer dan negentig procent van productie hebben geleverd.De kaart richt zich op zes landen: China, Bangladesh, India, Vietnam, Portugal en Marokko. Tevens is de kaart gekoppeld aan de webshop via de produced by-knop. Door hierop te klikken kunnen klanten meteen zien waar het product gemaakt is.
“We willen iedereen laten zien in welke fabrieken G-Star producten worden gemaakt. Deze kaart laat de productielanden, fabriekslocaties en informatie over de leverancier zien. De map geeft alle leveranciers weer met wie we de afgelopen twee jaar hebben samengewerkt”, zegt G-Star in een verklaring. “Op deze manier willen we onze klanten laten zien hoe onze producten worden gemaakt volgens hoge sociale normen en strenge milieunormen, om een transparante en uiteindelijk duurzame kledingindustrie te promoten.”