• Home
  • V1
  • Columns
  • Gallery Int. Fashion Fair blijft verbazen…

Gallery Int. Fashion Fair blijft verbazen…

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Meer vernieuwing dan ooit! Christian Gregersen, CEO Gallery,

zit niet stil, dat is één ding dat zeker is. Net als je denkt dat het plafond is bereikt, komen er weer nieuwe ideeën uit zijn creatieve koker. Met 30 prominente nieuwe namen is het merkenaanbod misschien wel breder dan ooit, maar dat is niet de enige reden om de beurs te bezoeken. De catwalk showscene is inmiddels legendarisch te noemen en ook bijzonder; de beurs draait – zoals overigens de gehele CFW – geheel op windenergie.

Diesel, Kitsuné, PEdAL ED, Asger Juel Larsen, Max.Tan, Nina Skarra, Camo en Numero 10; een kleine greep uit de prominente namen die dit jaar voor het eerst te zien zijn op Gallery. Samen met 150 gerenommeerde Scandinavische labels én 150 internationale labels vormen zij wereldwijd misschien wel het meest uitgebreide en exclusieve merkenaanbod onder één dak.

Volop primeurs

De beurs heeft dit seizoen wederom een aantal primeurs. Zo gaat de beursvloer van Gallery dit seizoen voor het eerst online. Een aantal van de 350 collecties zijn namelijk in juli alvast online te bekijken door bezoekers van de beurs. Een leuke bijkomstigheid. Daarnaast kondigde de organisatie van CFW een samenwerking aan met de Parijse Beurs WHO’S NEXT PRÊT-A-PORTER PARIS, waardoor 1 registratie toegang geeft tot maar liefst 4000 (!) labels. Gallery opent dit seizoen ook nog eens twee nieuwe ruimtes: een lounge area met Bang & Olufsen muziek én French Connection Cocktail Bar en een gigantisch basketbalveld in samenwerking met een internationaal sportswear merk.

Catwalk showscene – Max Tan, Singapore

Inmiddels legendarisch is de catwalk showscene van Gallery. Dit jaar zijn er 11 shows te bekijken uit 6 verschillende landen, waaronder French Connection en BIBI CHEMNITZ. Verrassende en veelbelovende nieuwkomer is dit seizoen toch wel de Singaporese ontwerper Max Tan. Tan deed intrede op de Europese markt in 2010 en werd vrijwel meteen ‘opgepikt’ door de Parijse Vogue. Vogue Japan, Surface en ELLE volgden meteen en in 2010 veroverde Max Tan de tweede plaats in de China Fashion Creation Contest. Niet de minste naam dus!

Om de internationalisering van de beurs meer body te geven en het serviceniveau optimaal te houden, heeft Gallery personeel aangesteld uit onder andere Finland, Frankrijk, Sweden, Rusland, Engeland, Nederland, China, Denemarken en Italië. En tot slot, ook een leuk ‘detail’: Gallery is, evenals voorgaande edities, 100% gedreven op windenergie en volledig CO2 neutraal.

Al met al weer indrukwekkende ontwikkelingen. Wij zijn dan ook van mening dat iedereen uit de modebranche de Deense hoofdstad tijdens dit bruisende evenement een keer bezocht moet hebben. Om die reden biedt Copenhagen Fashion Week bezoekers van de CFW CFW twee overnachtingen aan in een 3* hotel in Kopenhagen. Wie nu nog niet overtuigd is van dit hoogwaardige fashion event, moet het gewoon zelf een keer ervaren…

www.gallery.dk
www.copenhagenfashionweek.com
galleryDKDK