• Home
  • V1
  • Columns
  • Geox beïnvloedt Diadora

Geox beïnvloedt Diadora

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De producten van het Italiaanse sportmerk Diadora zullen in de toekomst worden verrijkt met

technologieën van schoenenfabrikant Geox. Dat zei Mario Moretti Polegato, de oprichter van het merk Geox. Sinds 22 januari is het merk Diadora officieel overgenomen door LIR, de investeringsmaatschappij van de familie Moretti Polegato, de oprichters van schoenenbedrijf Geox. Aan het hoofd van het Diadora staat nu de zoon van de Geox-oprichter: Enrico Moretti Polegato.

Diadora is een Italiaans sportmerk dat kleding, schoenen en accessoires produceert voor de sporten voetbal, tennis, hardlopen, fietsen, rugby. Het bedrijf werd opgericht in 1948 door Marcello Danieli en zijn vrouw met de lancering van bergbeklimmersschoenen. In de jaren zestig kwamen daar skischoenen bij, gevolgd door hardloopschoenen, tennisschoenen en voetbalschoenen. In 2008 ging het merk op in de Winor International Company, een joint venture van Diadora en Win Hanverky Holdings.

Of de invloed van de familie Moretti Polegato op de producten van Diadora ook in Nederland zichtbaar zal zijn, is nog nog maar de vraag. Hier heeft de Unlimited Sports Group een licentie voor het merk dat loopt tot 2015. Er is een samenwerking tussen de bedrijven, maar omdat dergelijke beslissingen op productniveau zullen worden genomen, valt nog weinig te zeggen over de gevolgen voor de artikelen op de Nederlandse markt.


Diadora
Geox