• Home
  • V1
  • Columns
  • GfK: crisis geen vat op bodyfashion

GfK: crisis geen vat op bodyfashion

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

De Nederlandse consument bezuinigt niet of nauwelijks op ondergoed en lingerie.

Tot die conclusie komt onderzoeksbureau GfK. GfK vroeg ruim 10.000 consumenten waar zij op bezuinigen als hun inkomen met 20 procent omlaag zou gaan. Het meest gehoorde antwoord was dat op uitgaven buitenshuis bezuinigd wordt, zoals op uit eten gaan. Ook aan vakanties, duurzame artikelen en goede doelen wordt minder besteed.

Bovenkleding kwam pas op de vijfde plaats. Slechts 7 procent van de ondervraagden zou hierop bezuinigen als hun inkomen achteruit gaat. GfK heeft berekend dat er desalniettemin dit jaar 3 procent minder aan bovenkleding is besteed. De ondermodemarkt is volgens het onderzoeksburau stabiel te noemen. Afgelopen jaar is 1 procent minder aan ondergoed en bodyfashion uitgegeven. Daar staat tegenover dat de bestedingen aan nachtmode met 3 procent gestegen zijn.

Bodyfashion
Lingerie
Ondermode