• Home
  • V1
  • Columns
  • Gfk: 'Doe papieren catalogus weg'

Gfk: 'Doe papieren catalogus weg'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Hoewel uit onderzoek van het Duitse E-commerce Center Handel bleek dat webwinkels

met een fysieke catalogus beter scoren dan webwinkels die alleen online actief zijn, denkt het Nederlandse onderzoeksbureau Gfk het tegenovergestelde. Uit onderzoek zou volgens Gfk blijken dat postorderbedrijven die willen overleden, het dikke boekwerk de deur uit moeten doen.

"De traditionele postorderaars die een paar jaar geleden volledig zijn overgestapt naar internet, zijn de bedrijven die er nu het beste voor staan en die de meeste consumenten naar hun online warenhuis weten te lokken," zegt Gino Thuij van Gfk tegen het Algemeen Dagblad.

Het Zwolse Wehkamp.nl besloot in 2005 al om de papieren catalogus vaarwel te zeggen. In 2009 stopte Otto in Nederland met het versturen van het dikke boek vol modefoto’s. In thuisland Duitsland wordt sinds afgelopen zomer minder aandacht een de catalogus besteed, en wordt er geïnvesteerd in e- en m-commerce.

catalogus
GFK
postorder