• Home
  • V1
  • Columns
  • Goed Q2 voor Limited Brands

Goed Q2 voor Limited Brands

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse bedrijf Limited Brands Inc. zag over het tweede kwartaal van dit jaar zowel de

winst als de omzet stijgen. De omzet over het tweede kwartaal steeg met bijna 9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar 2,2 miljard dollar. De winst steeg van 74,3 miljoen dollar vorig jaar naar 178,7 miljoen dollar dit jaar. De opwaartse lijn in de omzet is te danken aan de teruggekeerde kooplust van consumenten. Dat de winst steeg is te danken aan de winstgevendheid van de nieuwe koers.

Waar kleding vroeger de hoofdmoot uitmaakte van het assortiment van Limited Brands, is er nu een sterkere focus op beautyproducten en lingerie, waarop volgens het bedrijf meer winst te maken valt. In juni nam Limited Brands het Canadese lingeriemerk La Senza over. Zelf was het bedrijf al eigenaar van Victoria’s Secret en Bath & Body Works.
Limited Brands