• Home
  • V1
  • Columns
  • Green Orange boekt succes in Parijs

Green Orange boekt succes in Parijs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

20 Nederlandse duurzame modemerken streken afgelopen weekend

neer in Parijs tijdens de september editie van Pret-a-Porter Paris 2011. In een 150 m2 groot paviljoen genaamd ‘Green Orange’ ontvingen ze internationale agenten en inkopers.

Sylvie Verdierre en Stephan Waals, initiatiefnemers van ‘Green Orange’ en eigenaars van Wave-Up Marketing en Promotie, kijken terug op een geslaagde beurs. Hoewel het te rustig was op de beursvloer, waren de contacten kwalitatief erg goed. Sylvie: “Vrijwel alle merken hebben een of meerdere orders geschreven en goede contacten gelegd die een beursdeelname de moeite waard maken. Sommige merken hebben agenten ontmoet. Ik had graag een drukker bezochte beurs gezien maar ben uiteindelijk blij met het resultaat.”

De Sector ‘So Ethic’ werd bijna geheel in beslag genomen door het Green Orange paviljoen, met zijn opvallende vloer en houten tafels. Er heerste een ongedwongen en uitnodigende sfeer, wat nog eens werd bevestigd door de grote opkomst tijdens de cocktail op zaterdag.

Enkele merken hebben voet aan de grond gekregen in nieuwe landen en steden. Items van Van Markoviec zullen binnenkort te vinden zijn in het prestigieuze ‘Green In The City’ winkelpand in Parijs, en Sage and Ivy kijkt uit naar een samenwerking met een Russische agent. Postorderbedrijf La Redoute heeft zelfs serieuze interesse in de handgebreide items van INTI Knitwear.

Green Orange gaat terug naar Parijs. De grote beurzen gaan in januari samenwerken in plaats van concurreren, en daar zal ook een Nederlands paviljoen van profiteren. Première Classe, Who Is Next en PRET-A-PORTER PARIS worden één groot modepodium. Sylvie: “De ontwikkelingen in Parijs zijn positief. Bezoekers worden niet meer gedwongen om te kiezen. Ik heb veel zin om een fantastische samenstelling van merken te presenteren in een nieuw Nederlands paviljoen in januari.”

Wave-Up start de voorbereidingen voor een collectieve beursdeelname eind januari 2012. Jonge creatieve merken zijn uitgenodigd! ‘Green Orange’ (duurzame mode) zal onderdeel zijn van een Nederlands paviljoen, waar ook niet-duurzame ontwerpers een plek krijgen. Geïnteresseerd? Mail naar info@wave-up.com.

green orange
PRET-A-PORTER PARIS
wave up