• Home
  • V1
  • Columns
  • Groei voor outdoormerken

Groei voor outdoormerken

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Zes grote spelers op de markt voor outdoorschoeisel, Merrell, Salomon, Colombia Sportswear,

Hi-Tec Sports, Keen en Tecnica Group, hebben in 2010 een gemiddelde omzetstijging van 14,6 procent gerealiseerd. Dat schrijft
Sport-partner.nl.

Vorig jaar zagen de schoenenbedrijven hun kans om hun verkopen in waarde te verhogen naar 1,808 miljard dollar. Merrell, de nummer één op de lijst van grootste outdoormerken van The Outdoor Industry Compass, is tweemaal zo groot als de nummer twee en realiseerde een omzet van 600 miljoen dollar.

Volgens het sportvakblad voor de Benelux, zijn prijsstijgingen een belangrijke oorzaak voor de omzetgroei. Ook brachten retailers, die tijdens de economische crisis weinig inkochten, hun winkelvoorraad weer op peil. De toegenomen consumentenvraag leidde tot een goede doorverkoop.

Merrell
OutDoor