Halfjaarrapport Interbrand gepubliceerd
Door FashionUnited
bezig met laden...
Brand consultancybureau Interbrand heeft ‘The Best Global
Brands Interim Report’ gepubliceerd. Het rapport is een halfjaaroverzicht van de stand van zaken bij de bedrijven van de Best Global Brands-ranglijst die Interbrand in september 2008 publiceerde in samenwerking met BusinessWeek. In het nieuwe rapport staat te lezen hoe het deze merken is vergaan in de turbulente periode van september tot nu en hoe bedrijven in crisisomstandigheden hun merkwaarde onderhouden of zelfs vergroten. Aanbevelingen die in het rapport staan zijn bijvoorbeeld dat de volgende fase van deze economische cyclus zal zich moeten richten op vraagstimulering, niet alleen kostenreductie. En dat de kennis over de rol van het merk en over waar de kracht van het merk vandaan komt cruciaal zal zijn bij het behouden en creëren van bedrijfswaarde.Het rapport bespreekt een groot aantal merken dat in positieve dan wel negatieve zin is beïnvloed door deze marktscenario’s. Onder die bedrijven zijn CITI, Ford, Honda, Sony, Nintendo, Starbucks, McDonalds, Zara, Amazon en Coca-Cola.
Het Best Global Brands Interim Report van Interbrand is online te bekijken op www.interbrand.com.
Interbrand