• Home
  • V1
  • Columns
  • Hans Textiel opent webshop

Hans Textiel opent webshop

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Terwijl er her en der fysieke filialen van Hans Textiel sluiten opent de textielketen

online een webwinkel. Ook heeft de keten een nieuwe huisstijl waarmee het een herpositionering wil realiseren.

Via de webshop is momenteel een groot gedeelte van de dames- en herenconfectie verkrijgbaar. Het doel is om het complete assortiment binnen een aantal maanden online beschikbaar te maken. Klanten kunnen kiezen hoe ze hun aankoop willen afronden: de bestelde artikelen thuis laten bezorgen, of afhalen bij een van de winkels. De webwinkel is ontwikkeld door Kega, dat ook de webwinkels van onder anderen Ziengs en Claudia Sträter heeft opgezet.

De internationale modeketen Hans bestaat dit jaar 50 jaar. In 2005 telde Hans Textiel 200 filialen in Nederland, inmiddels is dat aantal teruggebracht naar 160. In 2008 probeerde de keten ook al een herpositionering door te voeren, toen onder de naam HTX. Die herpositionering betekende dat het bedrijf zich meer wilde toeleggen op het bedienen van het middensegment. Het gevolg was dat de keten zich terugtrok uit België, waar het 30 filialen had, en dat er ook in Nederland diverse winkels moesten sluiten die niet voldoende omzet maakten.

Hans Textiel
HTX