Het Huis in nieuw jasje
bezig met laden...
Brillenwinkel Het Huis wil meer zijn dan opticien alleen. Daarom gooide de opticien het
beeldmerk met het huisje overboord en verving het door een krachtiger en eigentijdser beeldmerk om zo haar nieuwe modieuze identiteit te onderstrepen.“We willen meer dan alleen een opticien zijn”, vertelt Petra Gremmen, marketing manager van Het Huis. Het Huis wil mensen inspireren en dat ook uitstralen. Daarom startte het brillenhuis in oktober 2008 een samenwerking met reclamebureau Comm’pas uit Breda. Zo werd een restylingstraject opgezet dat meer dan een jaar duurde en uiteindelijk resulteerde in loskoppeling van beeld- en woordmerk. Omdat gekozen is voor een zeer eigentijdse maar klassieke stijl, is het nieuwe beeldmerk bestand tegen de tijd. Het moet meer dan tien jaar meekunnen.
Naast de huisstijl worden ook de winkels en de verpakking gerestyled. Ook is aandacht besteed aan uniformiteit van de dienstverlening in de winkels.
Het Huis Opticiens is een landelijke winkelformule met meer dan 125 winkels in ons land. Het Huis verkoopt naast een grote collectie (eigen merk) brillen ook zonnebrillen van grote modehuizen.