• Home
  • V1
  • Columns
  • Hoe te bezuinigen, maar dan op een andere manier

Hoe te bezuinigen, maar dan op een andere manier

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Solva is al sinds 1993 topleverancier van personentellers aan

bedrijven in de retail branche. Maar wat kan een personenteller voor uzelf betekenen, bedoel het kan meer als lukraak laten zien hoeveel mensen er binnen zijn gekomen op een dag.

Bijvoorbeeld zodra er gebruik word gemaakt van de gegevens die personentellers winnen. Kan men zeer waardevolle informatie zien die zou kunnen helpen bij bezuinigen op personeelskosten of het verbeteren van de verkoop.

Hier een case waarbij Solva’s personentellers aantoonde wat er nodig was om nog meer omzet te maken.

Retail case van een van onze klanten:
Modeketen: landelijke dekking met 50 winkels van ongeveer 200m2 vrije verkoopoppervlakte. A1 locatie, OUTLET A: omzet ca. Euro 1.600.000,- en OUTLET B omzet ca. Euro 1.100.000. De omzet van A is beter dan verwacht en de omzet van B is ronduit teleurstellend. Voorgesteld wordt daarom het verkoopteam van B een verkooptraining te laten volgen.

Een bezoekertelling wijst echter uit dat 4% van de bezoekers van OUTLET A en 7% van de bezoekers van OUTLET B iets kopen. Landelijk is de conversie ongeveer 6%. Het blijkt dat OUTLET A 45% meer bezoekers trekt. De achterblijvende omzet wordt daarom niet veroorzaakt door een slecht presterend verkoopteam (hoge conversie = koop/ bezoek) maar door te weinig bezoekers.

Er wordt in OUTLET B gekozen om bezoekers te trekken met lokale reclame. OUTLET A haalt een te lage conversie en het verkoopteam krijgt daarom extra verkooptraining.

Voor meer over personentellers en voorbeelden van cases ga naar www.solva.eu

solva