• Home
  • V1
  • Columns
  • House of Dagmar wederom te zien op Gallery

House of Dagmar wederom te zien op Gallery

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Gallery International Fashion Fair staat inmiddels bekend om

misschien wel het meest hoogwaardige en eigenzinnige merkenaanbod onder de Europese modebeurzen. Niet in het minste geval om de Scandinavische inborst van het evenement. De Deense modebeurs is er namelijk in geslaagd om zo’n beetje alle gerenommeerde Scandinavische merken onder één dak te krijgen en dat is nog geen enkele organisatie eerder gelukt. Al vanaf de tweede editie van Gallery was het Zweedse merk Dagmar aanwezig en ook dit jaar toont het merk weer haar hoogstaande collectie. Wij spraken Marketing Director en oprichter Karin Söderland over het merk Dagmar en haar trouwe deelname aan Gallery International Fashion Fair.

Omschrijf het merk Dagmar?
Dagmar is in 2005 gestart met alleen knitwear, maar inmiddels brengen we een volwaardige collectie. Nog steeds speelt knitwear een hoofdrol in de collectie - we love it! - maar wij vinden ook dat je een merk pas volledig kunt begrijpen als het een algehele stijl neerzet. Inmiddels maken we een complete garderobe, maar alleen kleding. Wij zijn kwaliteits-nerds, haha! Echt waar, we hebben een passie voor supermooie stoffen. Wij gebruiken de mooiste stoffen van de allerbeste Italiaanse leveranciers. Wat betreft design: Dagmar werkt graag met contrasten en weet in ieder kledingstuk een onconventioneel én geraffineerd gevoel naar boven te brengen. Iedere keer weer een lastige, maar leuke uitdaging! Dagmar vrouwen wonen over de hele wereld en leiden een urban lifestyle. Ze weten altijd precies wat ze doen, waar ze reizen, wat ze eten, enzovoorts. Wij geloven dat Dagmar vrouwen in alle belangrijke wereldsteden vertegenwoordigd zijn.”

Wanneer nam Dagmar voor het eerst deel aan Gallery en wat heeft jullie daartoe doen besluiten?
“Oh, dat weet ik niet eens meer precies, dat is alweer een tijd geleden. Uit mijn hoofd zijn we er al vanaf de tweede editie bij en iedere keer weer met veel plezier.”

Wat is volgens jullie de kracht van Gallery?
“De organisatie heeft een bijzonder goede smaak en weet steeds opnieuw een interessante merkenmix onder één dak te krijgen. Het is er nooit saai tegelijkertijd is het een soort ‘meeting point’ voor mensen uit de branche. Het is natuurlijk ook hard werken en wij hebben ieder jaar nog heel veel orders geschreven met nieuwe klanten. Maar je wilt ook dat andere merken goede business doen en die sfeer hangt er tijdens Gallery. Iedereen is zich bewust van het feit dat je een beurs samen moet draaien, anders blijft er weinig van het aanbod over. Wij hopen allemaal dat inkopers ook dit jaar weer beseffen hoe belangrijk het bezoeken van een goede beurs is.”

Wat maakt Gallery in het bijzonder interessant voor retailers?
“Het beste van het beste op het gebied van Scandinavisch design is aanwezig en als we alleen al de internationale pers, zoals Vogue UK en The Times, mogen geloven is Scandinavische mode hot, haha...”

Waarom moeten bezoekers van Gallery in het bijzonder Dagmar komen bewonderen?
“Omdat dit onze mooiste collectie ooit is. Ik kan niets anders zeggen: het is echt prachtig geworden.”

Wat zijn jullie verwachtingen van de naderende editie?
“Wij kijken er vooral heel erg naar uit om al onze klanten weer te zien!”

Wat is volgens jullie een absolute must-see in Kopenhagen voor buitenlandse bezoekers?
“Ik ken Kopenhagen niet heel goed, maar ik kan inmiddels wel zeggen dat het een fantastische stad is, alleen al om lekker rond te wandelen.”

GALLERY
House of Dagmar