House of Shoes onderzoekt wat vrouwen willen
Door FashionUnited
bezig met laden...
'Wat vrouwen willen’ is en blijft het grootste mysterie
aller tijden. Maar toch gaat House of Shoes opnieuw bij vrouwen te rade als het gaat om schoenen. Om een beter beeld te krijgen van wat vrouwen in de leeftijd van 25 tot 40 jaar willen op het gebied van schoenen deed House of Shoes onderzoek. Hieruit bleek dat vrouwen liever niet in de uitverkoop schoenen kopen en maar liefst 20% verzwijgt de aankoop van nieuwe schoenen weleens voor haar partner. Bij aankoop oriënteren zij zich online en in de winkel, al heeft de winkel in deze doelgroep nog de voorkeur als het om de uiteindelijke aankoop gaat.Meer
Top 5 conclusies
- Schoenen kopen in de uitverkoop? Liever niet voor bijna 60% van de vrouwen
- Maar liefst 20% verzwijgt de aankoop van nieuwe schoenen weleens naar hun partner, en 16% is ook niet altijd eerlijk over de aankoopprijs van schoenen
- Ruim 40% van de vrouwen is, sinds zij moeder is geworden, gaan bezuinigen op schoenen voor zichzelf
- Schoenen moet je voelen en aan kunnen raken, blijkt uit het feit dat 66% van de vrouwen liever in een fysieke winkel schoenen shopt dan in een webshop
- 59% van de vrouwen oriënteert zich liever in de winkel dan op internet.
Online shopping
Bij het oriënteren op schoenen zien we dat het merendeel van de vrouwen dit dus liever in de winkel doet (59%) dan op internet (22%). Ook bij het kopen van schoenen heeft shoppen in de winkel (66%) toch nog de voorkeur boven het online shoppen (4%). Daarnaast geeft 30% van de vrouwen aan geen specifieke voorkeur te hebben voor de webshop of de winkels.
House of Shoes
House of Shoes kreeg onlangs de ING Retail Jaarprijs voor Schoenenwinkel van het Jaar 2011. House of Shoes werd zo´n 107 jaar geleden opgericht als fabriek van kinderschoenen, toen onder de naam Nimco, dat staat voor Nijmeegse Combinatie. Later kwam de winkel Nimco House of Shoes. Al snel volgden er meer winkels door heel Nederland en werd de collectie uitgebreid met dames- en herenschoenen. Vandaag de dag is de schoenenwinkelketen House of Shoes een ervaren specialist als het gaat om kinderschoenen en wil zij het families zo comfortabel mogelijk maken om te shoppen voor schoenen. Alles draait om ‘Happy Family Feet’. Naast de 41 fysieke winkels lanceerde House of Shoes in 2010 de webshop www.houseofshoes.nl
House of Shoes