• Home
  • V1
  • Columns
  • Hunkemöller kiest retailbureau Kega voor europese cross channel strategie

Hunkemöller kiest retailbureau Kega voor europese cross channel strategie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Lingeriespecialist

Hunkemöller en retailbureau Kega gaan de samenwerking aan om de europese cross channel strategie van Hunkemöller te implementeren.

Nummer één
van Europa
Hunkemöller heeft zich als doel gesteld om op het gebied van lingerie de nummer één van Europa te worden. Een cross channel strategie waarin de fysieke winkels en de online shop naadloos in elkaar overlopen is hierin onontbeerlijk. Bezoekers krijgen zo de mogelijkheid om 24/7 aankopen te doen dwars door alle kanalen heen. Everywhere Commerce is het credo. De lingerieketen heeft in retailbureau Kega de perfecte partner gevonden vanwege haar ruime ervaring en expertise op het gebied van cross channel retailing. Ron Hemmer, CFO Hunkemöller: “Het cross-channel project met Kega vormt een belangrijke stap in de ontwikkeling van Hunkemöller. Het stelt ons in staat onze klanten meer gemak en keuze te bieden, via een pan-Europees cross-channel platform waarmee ze waar en wanneer dan ook aankopen kunnen doen. Het eerste resultaat van de samenwerking is de nieuwe webshop van Hunkemöller, die straks ook in de fysieke winkels beschikbaar zal zijn. Ard van Leeuwen, Partner bij Kega: 'Voor ons is dit een uitgelezen gelegenheid om onze jarenlange cross channel kennis en ervaring voor retailketens optimaal tot haar recht te laten komen in dit project'
De verwachting is dat de eerste resultaten in het najaar zichtbaar zullen zijn. Kega en Hunkemöller zijn een langdurige samenwerking met elkaar aangegaan.

Over Hunkemöller
Hunkemöller, van origine een Nederlands bedrijf, is het grootste high street lingeriemerk van de Benelux. Met circa 2700 werknemers en meer dan 500 winkels in 16 landen, breidt Hunkemöller zich snel uit. Op dit moment zijn de winkels van Hunkemöller te vinden in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Koeweit, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland, Israël, Groot Brittannië en Oostenrijk. Het Hunkemöller in-house design team is non-stop bezig met productinnovatie en productontwikkeling. Ze zorgen ervoor dat de laatste trends in lingerie niet gemist worden en kwaliteit en fit gewaarborgd zijn. Hunkemöller heeft een multi-channel retail strategie ontwikkeld om haar bedrijfsactiviteiten te laten groeien door nieuwe winkels, shop-in-shops, e-commerce en internationale franchising. Op 3 oktober 2011 werd Hunkemöller door de Nederlandse ING retail jaarprijs voor de 5e keer op rij verkozen tot beste winkelketen in de categorie lingerie en ondermode. Op 20 oktober 2011 won Hunkemöller de Nederlandse Piet Heyn award 2011 en werd daarmee verkozen tot onderneming die zich met durf en visie onderscheidt in de markt. Een sterk merk, vol nieuwe ideeën. Hunkemöller is onderdeel van PAI partners, een Europese investeringsmaatschappij.

Kega, dé specialist in retail
Kega is hèt retailbureau van Nederland. In een wereld waarin we 24/7 kunnen shoppen, is het noodzaak dat retailers hun offline en online verkoopkanalen op elkaar afstemmen. Kega is gespecialiseerd in deze integrale aanpak onder de noemer Everywhere Commerce. Daarom kiest Kega bewust voor de integrale benadering bij de ontwikkeling van een cross channel strategie. Door het bundelen van de disciplines retailcommunicatie, actiemarketing en e-commerce biedt Kega de ideale oplossing voor retailvraagstukken.
Hunkemoller
kega